Altfor ofte pøser vi på altfor mye tekst i PowerPoint-presentasjonene våre. Dette er ikke hensiktsmessig for formidlingen. Det er derfor lurt å følge noen tips, blant annet 6-6-regelen:
- Maks 6 ord pr linje
- Maks 6 linjer pr slide
- Sitater bør stå på egne slides
- Illustrasjoner/bilder/filmklipp/figurer/tabeller er bra, men husk forskjellen på illustrasjonsverdi og underholdningsverdi. Bruken bør alltid ha en hensikt og illustrere poengene/innholdet.
- Ved fremføringer bør man ikke ha noe annet manuskript enn PowerPointen.
Har dere flere tips?
Lykke til! :-)
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
SvarSlettTakk for nyttige tips!
SvarSlettHar du noen kjenneskap til programmet TurningPoint? Har nå hørt og sett et par foredrag hvor dette programmet har vært brukt, og det er klart det er veldig mange (fancy) muligheter med dette programmet, men for meg ble mange av slidesene "uryddige"...